First Man (2018)

Rezultat iskanja slik za FIRST MAN 2018 POSTERPo dveh pretežno glasbeno obarvanih celovečercih (Whiplash in La La Land) se je režiser Damien Chazelle odločil za rahel vsebinski preobrat. Njegov tretji film First Man je namreč intimna biografska pripovedi o znamenitem pristanku ameriških astronavtov na Luni leta 1969 z večino poudarka na vodji odprave, legendarnemu Neilu Armstrongu. Osrednji motiv filma predstavlja Armstrongovo soočanje s smrtjo svojega otroka, katero želi preboleti s preseganjem meja nemogočega in v 60. letih zelo aktualna vesoljska tekma med ZDA in Rusijo je ponudila dovolj razlogov za junakovo katarzo. Chazzele že vsem znano zgodbo predstavi na inovativen način, saj se odreka spektaklu, nepotrebnemu sentimentalizmu in poudarjanju ameriške nadvlade, zato ne preseneča, da večino misije na Luno spremljamo iz notranjosti vesoljske kapsule, kjer na astronavte prežijo neprijetna tišina in enak občutek razburljivosti kot tesnobe. Za razliko od recimo 2001: A Space Odyssey ali pa Interstellar se pričujoči film redko obrne proti vesolju ali pa vsaj zunanjosti vesoljskih plovil, saj ga bolj kot veličastnost okolja zanimajo reakcije astronavtov na dogajanje pred njihovimi očmi. Tehnična plat filma je znova brezhibna in dopolnjena z odlično minimalistično glasbo, pohvalno pa je tudi, da Chazelle najbolj ikonične trenutke predstavi na drzen in realističen način; sama pot in pristanek na Luni recimo mineta v skoraj popolni tišini, kar Armstrongov dosežek proti pričakovanjem ustvari še bolj emocionalen.

Rezultat iskanja slik za first man 2018

Žal pa so prizori poleta na Luno, ki se zgodi v zadnjih 30. minutah, tudi edini presežek, ki ga film ponuja. Če bi Chezelle ubral podobno taktiko kot Nolan v vojnem eposu Dunkirk in se osredotočal zgolj na sam polet z občasni flashbacki, bi ustvaril bistveno boljši film. Četudi je prva tretjina filma z nekonvencionalno pripovedno nitjo, ki nam na prizemljen način razgali Armstrongovo zasebno življenje, zelo obetavna, zgodba kmalu izgubi stik z gledalcem in postane nekoliko dolgočasna. Morebiti zaradi tega, ker znova spremljamo kolaž prizorov, kjer se astronavti pripravljajo na vzlet in se njihove osebnosti spustijo na raven priročnikov za popravljanje vesoljskih plovil. Z izjemo Armstronga in njegove žene so vsi liki (vključno z drugim astronavtom na Luni Buzzom Aldrinom) v filmu zgolj zato, da premikajo zgodbo naprej. Ni problema, če se film želi osredotoči zgolj na Armstronga, toda tudi njegova zgodba ni tako zanimiva, kot bi morala biti, še posebej zaradi komorne igre Ryana Goslinga, ki večino časa deluje, kot da bi bil v nekem drugem filmu in se le na vsake toliko časa odloči prebuditi lastna čustva. First Man je navkljub navdihujoči zgodbi presenetljivo komoren in nevznemirljiv izdelek z redkimi momenti briljance.

Ocena+3

Advertisements

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava /  Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava /  Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava /  Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava /  Spremeni )

Connecting to %s