Filmske cvetlice in pleveli 2018

Povezana slika

Leto 2018 je skoraj pri koncu (mnogo prehitro, če mene vprašate) in kot je že v navadi, bo moja malenkost odpotovala v bližnjo preteklost in preverila, kateri filmi so nas s svojo prisotnostjo blagoslovili ali pa močno spravili ob živce. In ker je treba vsako stvar začeti s pozitivno noto, si bom naprej ogledali filmske presežke leta 2018. Eden od vidnejših je atmosferična družinska grozljivka Hereditary, ki so jo mnogi upravičeno razglasili za najbolj strašljiv film leta. Neprijetna atmosfera, odsotnost nenadnih skokov kamero in bučne orkestralne glasbe, kompleksna zgodb, izvirni simbolizem, odličen soundtrack in presunljiva predstava Toni Collette v vlogi psihično izčrpane matere naredijo iz pričujočega filma čisti užitek, ki preseže žanrske okvirje in ustvari nekaj, kar si bodo z veseljem pogledali tudi najbolj zahtevni gurmani sedme umetnosti. Popolno nasprotje omenjene grozljivke pa je komična drama Eight Grade, ki je postala velika festivalska uspešnica ter eden najboljših mladinskih filmov zadnjih let. Očarljiva, bridka, zabavna in z vrhunsko igro Elsie Fisher podprta komična drama o tednu dni v življenju osamljene osnovnošolke, zadane gledalca naravnost v srce in ga ne pusti ravnodušnega.

Rezultat iskanja slik za FIRST REFORMEDLeto 2018 je bilo z vidika blockbusterjev precej klavrno, saj so vsi po vrsti razočarali ali pa pusti precej mlačen vtis, so pa zato ugled reševali “manjši” filmi, ki se morebiti niso uspeli pohvaliti z velikanskim finančnim izplenom, so pa zato toliko bolj kvalitetni. Letos so nas osvojili provokativni in odlično odigrani filmi kot so drama o verskem ekstremizmu First Reformed, simpatična road movie komična drama Green Book, napol avtobiografska umetnina Roma, romantična drama o destruktivni ljubezni na začetku 50. let Phantom Thread, biografska komedija I, Tonya, črna komedija Tully, pretresljive družinske drame The Tale, Wildlife, Nancy, Sadie, Beautiful Boy in Leave No Trace, srhljiv dokumentarni prikaz največjega pokola v zgodovini Norveške U-July 22, poljska zgodovinska romanca Cold War, nostalgična drama Mid90s in grenko sladka pripoved o najstnici v krščanskem kampu za “zdravljenje” homoseksualnih nagnjenj A Miseducation of Cameron Post. Nič slabše se ni odvijalo žanru grozljivk, kjer so poleg že omenjene Hereditary močan vtis pustile mladinska strašljivka Pyewacket, psihadelični triler Mandy, ZF bizarščina The Endless, Lovecraftovsko zasnovana grozljivka The Apostle, izvirna predelava kultne grozljivke Suspiria, medmrežna trilerja CAM in Searching, body horror drama Possum, za šok pa je še poskrbel dobri stari Lars von Trier s svojim psihološkim trilerjem o serijskem morilcu The House That Jack Built.

Da ne bi zapravljali preveč časa, bom za konec tega dela pregleda omenil še preostale filme, ki si zaslužijo titulo najboljših produktov sedme umetnosti letos; dramski triler Bomb City, psihološka kriminalka You Were Never Really Here, kriminalni črni komediji Brothers’ Nest in Small Town Crime, ZF pustolovščina Annihilation, zgodovinska satira The Death of Stalin, westerna The Ballad of Buster Scruggs in Sweet Country in slovenska drama o odraščanju v prevzgojnem domu Posledice.

Rezultat iskanja slik za JURASSIC WORLD FALLEN KINGDOM WALLPAPER

Sedaj pa se pripravite, ker bo začelo zaudarjati; pred nami so največje filmske smeti letos in tudi teh ni bilo malo. Bili smo priča sila dolgočasnemu zadnjemu poglavju v “erotični trilogiji”, ki to ni, (Fifty Shades Freed), nesmiselnim in kreativno utrujenim tekom pred dinozavri (Jurassic World: Fallen Kingdom), vesoljskimi in futurističnimi zmešnjavami (The Cloverfield Paradox, Mute), patetičnimi politično korektnimi zateženkami (A Wrinkle in Time, A Hate U Give), obupno klišejskimi grozljivkami (Truth or Dare, The Meg, Revenge), amaterskimi izdelki priznanih režiserjev (Eastwoodov The 15:17 to Paris in Francov Future World) ter filmi brez pravega razloga za obstoj (Robin Hood, Sherlock Gnomes, Show Dogs, Escape Plan 2: Hades). Med filmi, ki so ogromno obetali in toliko bolj razočaral, pa lahko uvrstim klavrno obuditev franšize The Predator ter igrano lutkovno kriminalno komedijo The Happytime Murders.

Leto 2018 je bilo na področju filma precej vzpodbudno, saj je moja malenkost naletela na mnogo več kvalitetnih izdelkov kot pa smeti. In še ena lekcija za naprej; včasih morate raziskovati, da se dokopate do pravih draguljev. Želim vam še naprej veliko dobrih filmov v letu 2019!

Advertisements

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava /  Spremeni )

Google photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google računom. Odjava /  Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava /  Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava /  Spremeni )

Connecting to %s