Mulholland Drive (2001)

Mulholland Drive (2001) | MUBI

Rating: 10 out of 10.

Do preloma stoletja je David Lynch že dodobra utrdil svoj status mojstra filmskega surrealizma, ki ga je perfekcioniral v klasikah kot so Eraserhead, Blue Velvet in Twin Peaks: Fire Walk With Me. Njegovi filmi so vedno nonšalantno korakali na meji med sanjami in resničnostjo, med zavestjo in podzavestjo, med stvarnim in imaginarnim, hkrati pa pogosto ponujali subtilne satirične podtone na račun površinskosti in zatohlosti ameriških predmestij in dvoreznega meča prazne slave v tovarni sanj (bolje rečeno; nočnih mor), Hollywoodu. In slednje predstavlja tudi osrednji motiv njegove magnum opusa, nadrealistične epopeje Mulholland Drive, ki si jo je Lynch sprva zamislil kot serijo, kasneje pa predelal v celovečerni film. Zgodba je vsaj na prvi pogled preprosta; na hollywoodskih gričih se zgodi avtomobilska nesreča, katero preživi skrivnostna ženska brez spomina. Ta poišče zatočišče v stanovanju vzpenjajoče se mlade igralke Betty, ki se ji pridruži na potovanju iskanja identitete, kar pa dvojico kmalu privede v številne slepe ulice in grozljiva razodetja. Takšne filme, kot je Mulholland Drive, je težko opisati, saj jih je potrebno izkusiti, pa četudi gledalcu verjetno ne bo docela jasno, kaj sploh spremlja; pričujoči film postreže z vsem, kar Lyncha uvršča med genije sedme umetnosti in je v bistvu film, po katerem bi Lynch lahko mirne volje šel v pokoj. Briljantna mešanica staromodnega filma noir in fantazijske parabole ponuja mnogo interpretacij, ki še danes burijo duhove. Je film mračna oda praznini ameriških sanj? Ironična antihollywoodska satira? Iskreno razgaljanje shizofrene narave vsakogar izmed nas? Mogoče nekaj čisto tretjega? Je to sploh pomembno? Mulholland Drive je film, v katerem je vsak element zadetek v polno; do zadnje malenkosti izpiljena vizualna podoba, izvirni simbolizem, moreče in misteriozno vzdušje, prefinjeno rušenje tradicionalne pripovedne niti, čudovito srhljiva in ganljiva glasba ter kakopak igralski presežki Laure Harring in Naomi Watts, ki še nikoli prej / potem nista bili v tako odlični formi. Lynch je s pričujočim epom ustvaril brezčasno mojstrovino, ki je tako kot Kubrickova 2001: A Space Odyssey zamišljena kot večna enigma.

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava /  Spremeni )

Google photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google računom. Odjava /  Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava /  Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava /  Spremeni )

Connecting to %s