Crimes of the Future (2022)

Rating: 6 out of 10.

Z najnovejšim filmom Crimes of the Future se kanadski mojster David Cronenberg po skoraj dveh desetletjih vrača v žanr, ki ga je v 70. in 80. uspel soustvariti; žanr t.i. telesne grozljivke, pomešane z elementi morbidne znanstvene fantastike. Film je postavljen v temačno prihodnost, kjer prevladujejo popolnoma novi pogledi na mehanizem človeškega telesa; to postane kakšna zbiralnica novonastalih in povečini neznanih organov, katerih preobilica lahko pošteno načne zdravje posameznika. Med tiste, ki se poslužujejo teh bizarnih metod, spada tudi Saul Tenser, sicer umetniški “telesni performer”, ki skupaj s svojo asistentko Caprice v živo izvaja operacije na lastnem telesu. Uspeh dvojice zbudi pozornost skupine preiskovalcev posebnega oddelka za registracijo organov, ki želi podrobneje poučiti Saulovo zdravstveno stanje in metode, ki mu pomagajo izvajati operacije, v zgodbo pa se vplete tudi želja po izvedbi prve “žive” obdukcije telesa dečka, ki se naj bi prehranjeval zgolj z ostanki plastike. Crimes of the Future po estetiki in vizualni podobi močno spominja na zgodnja Cronenbergova dela, idejno pa se spogleduje tudi z elementi lastne provokativne klasike Crash (1996), saj znova raziskuje odnos med iznakaženostjo človeškega telesa in posameznikovi seksualnimi impulzi. Izkušnja je pospremljena z morečo elektronsko glasbo Cronenbergovega stalnega sodelavca Howarda Shora in prepričljivo tematčnim cyberpunk / neo noir vzdušjem, igralske predstave pa so povečini opravljene v skladu s pričakovanji; Viggo Mortensen in Lea Seydouk sta izvrstna s svojo erotično eleganco ter morbidnim šarmom, nekoliko slabše pa jo odnese rahlo bebava Kristen Stewart, ki navkljub omejeni prezenci (slabih petnajst minut) s poskusom imitiranja nevrotične perverznice pogosto deluje nenamerno komično. Z vidika zgodbe se film ponaša z ogromno obetavnega potenciala in zanimivi koncepti, vendar svoje delo opravi zgolj napol; nasploh se zdi, da film venomer gradi temelje za nekaj, čemur na koncu ne vidimo ali čutimo. Crimes of the Future je nedvomno zanimiv in drzen film, ki se ne boji sprovocirati gledalca in ga ni strah zbujati neprijetne občutke, toda na trenutke deluje kot podaljšana uvodna epizoda v miniserijo kot pa film v pravem smislu besede.

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava /  Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava /  Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava /  Spremeni )

Connecting to %s