Eo (2022)

Rating: 7 out of 10.

Poljska road-movie drama Eo ima premiso, značilno za kakšne Disneyjeve risanke; glavni junak filma je namreč prikupni osliček Eo, ki sprva nastopa kot atrakcija v potujočem poljskem cirkusu, ko pa zaradi protestov živalskih aktivistov cirkus zaprejo, se osliček znajde sam na potovanju brez cilja, pri tem pa tči ob galerijo zanimivih in pogosto ekscentričnih likov. Tako med drugim spozna nogometne huligane, nudi terapijo otrokom s posebnimi potrebami, skuša navezati stik s svojo zapito lastnico, se spušča v spopade z volkovi in se celo znajde v vrsti za zakol. Režiser in scenarist Jerzy Skolimowski s svojim filmom več kot očitno cilja na poetični in skorajda meditativni prikaz življenja živali oz. razgaljanja njihove ranljivosti, občutljivosti ter predvsem bolečine, katero jim prepogosto zadane ravno človek s svojo brezbrižnostjo in agresijo. In glavna odlika filma se skriva ravno v omenjenem izrazitem kontrastu med nedolžno dušo prikupnega oslička ter grdostjo človeškega sveta, režiser pa sporočilo o humanosti do živali začini z art-house estetiko ter zahodnoslovasko črno komedijo. In ravno tu tiči verjetno največja težava filma; ta je na trenutke zabaven in odštekan, v naslednjem trenutku pa že postreže z globoko in pogosto depresivno metaforiko, značilno bolj za psihološke srhljivke kot pa “mali” film o potovanju oslička. Z izjemo teh rahlo nerodnih preskakovanj je Eo še vedno povsem gledljiv, mestoma zabaven in ganljiv film, ob katerem se gledalec pošteno zamisli in dobi vpogled v svet živali, ki je žal prepogosto nerazumljen.

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava /  Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava /  Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava /  Spremeni )

Connecting to %s