Red Rocket (2021)

Red Rocket Review: Sean Baker's Film Meanders Along To An Unearned Ending  [MFF]

Rating: 9 out of 10.

Sean Baker se je v zadnjem desetletju s filmi kot sta Tangerine in The Florida Project proslavil kot eno od večjih imen na sceni ameriškega neodvisnega filma in se s svojevrstnim občutkom za umazano poetiko ter razgaljanjem vsakdana ekcentričnih in na rob družbe potisnjenih posameznikov hkrati uvršča med najbolj provokativne, duhovite in očarljive filmarje na svetu. Njegov najnovejši celovečerec je komična drama Red Rocket in predstavi zgodbo nekdaj uspešnega porno igralca Mikeyja Saberja, ki se sedaj obubožan in osramočen vrne v rodno mesto v Teksasu k svoji odtujeni ženi in skuša poiskati načine, s katerimi bi si zagotovil ne zgolj finančno stabilnost, ampak tudi košček stare slave. Ko se zaplete v razmerje z najstnico Strawberry in v njej vidi priložnost za obuditev svoje porno kariere, se zdi, da se Mikeyju zvezda znova naklonjene, toda navkljub prizadevanjem se ne more docela izkopati iz težav, v katerih se je znašel. Red Rocket je film s precej skromno zgodbo, saj je v prvi vrsti karakterna študija lika, ki je vse prej kot nekdo, s katerim bi se radi družili v vsakdanjem življenju; aroganten, seksističen, spletkarski in poln samega sebe, ki se venomer oklepa svoje stare slave in za svojim neustavljivim šarmom in jezikanjem skriva tendence oportunističnega sociopata. Zdi se nenavadno, da bi bil gledalec sploh čustveno vpleten v zgodbo s tako odvratnim likom, toda odlična igralska predstava karizmatičnega Simona Rexa, spretna Bakerjeva režija in čvrst scenarij z ogromno duhovitimi dialogi poskrbijo, da film nikoli ne postane dolgočasen, monoton ali zoprn. Nenazadnje pa je več kot očitno, da Red Rocket glavnega junaka ne idealizira ali pomiluje, temveč zgolj brezkompromisno boleče in ironično razgali njegovo ujetost v bedne iluzije, izraziti seksizem in oportunizem, ki pokata iz njega, pa predstavljata poligon za dostavljanje umazanih šal, v katerih se gledalec posmehuje njegovemu patetičnemu mačizmu in čustveni nedoraslosti. Na ironičen način bi lahko rekli, da Red Rocket s svojo odsotnostjo jasnega družbenega komentarja bolj pripomore k razumevanju problematike, s katerimi se soočajo feministična gibanja kot je MeToo kot pa solzave hollywoodske pridige, ki subtilnost nadomestijo z osladno politično korektnostjo. Red Rocket je še ena v vrsti Bakerjevih malih mojstrovin, ki se zavedajo, da je najbolj pristna resničnost tudi najbolj umazana.

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava /  Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava /  Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava /  Spremeni )

Connecting to %s